13 Şubat 1918'i andık

Erzincanımızın düşman işgalinden kurtuluşunun 93. yılında Erzincandayız.

Erzincan Valiliğimizin tertip ettiği bu önemli anma programına Refahiye Kültür ve Daynışma Derneği Yönetimi olarak davetliydik. Ersiad ve Ekev yöneticilerimiz de orada idi.

İlk gün Refahiye'ye indiğimizde güzel bir kahvaltı ile karşılandık. Hemen akabinde Pınaryolu Köyü'nde taziye ziyaretine gittik. Hemen akabinde yakın bir zaman önce ağır bir kaza atlatan iki hemşehrilerimize geçmiş olsun dedik.

Kısa bir dinlenmenin ardından Erzincan'a hareket ettik. Teknecik Köyü yol ayrımında komvoyu durdurdum ve Bakcak Mezarlığında annemi ve orada ebedi istirahatgahında bulunanları ziyaret ettim.

Kar yağmıyordu ama güzel bir manzara Erzincan'a kadar eşlik etti bize. Yeni çevre yolu boyunca Erzincan inanılmaz güzeldi. Yeni havalimanımız muhteşemdi. Uzun uza gezdim her birimini. Aşağı indiğimde bir sürprizle mutlu oldum. Ak Parti Erzincan Gençlik Kolları güzel bir karşılama hazırlamışlardı.
Erzincanspor şapkası ve atkısı hediye ettiler, topluca fotoğraf çekildik.

Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım ve milletvekillerimizi karşıladıktan sonra Refahiye'ye döndük.

Refahiye'de bize öğretmen evi tahsis edilmişti gece için. Ben teyzemde kalmak üzere izin istedim arkadaşlarımdan. Ziya Kuşoğlu'nu evinde güzel bir çay sohbeti yaptık uzunca bir süre. Geç saatlerde teyzeme geçtim ve bir yıldır görüşmemiş olmaktan dolayı oluşan hasretimizi giderdik.

Pazar sabahı yine yollardaydık. Erzincan'ın düşman işgalinden kurtuluşu ve bağımsız bir Türk şehri oluşu kutlandı çeşitli etkinliklerle. Kar yağışı altına gerçekleşen bu program kimseyi üşütmemişti ki her yer insan doluydu. Biz ve Refahiye'den gelen ekip Refahiyespor'u antrenman sahasında ziyaret ettik. Yine çok anlamlı sahneler yaşandı.

Artık İstanbul yolları çağırıyordu bizi.Yoğun kar eşliğinde Refahiye sınırlarına girer girmez Ekecik Köyü muhtarımızın bir ikramı için Can Köyler Mandırası'nda durdurulduk. Enfes katmerler ve tulum peynirini sıcacık çaylar eşliğinde yedik. Kar lapa lapa idi ve inanılmaz keyifli dakikalar yaşıyordum.

Anlam itibarı ile derin izler bırakan bu faaliyeti şimdi yazma zamanıydı...

12 - 13 Şubat 2011
Yurtbaşı Köyü Dernek Başkanı
Refahiye Derneği
Ynt. Krl. Üyesi
Akparti Erzincan Gençlik Kolları'na ve başkanlarına çok teşekkür ederim. Beni onure ettiler.
Refahiye'de Tacettin Çiftçioğlu,Durmuş Potur, Halil Altun bizi sabah kahvaltısı ile karşıladılar. Teşekkür ediyoruz bu ilgilerine.